'Capvespre al carrer Karl Johan', d'Edvard Munch - Diari de Barcelona
QUADRES SONORS
'Capvespre al carrer Karl Johan', d'Edvard Munch
L'autora de l'obra, Mar Olave, ens explica per què ha escollit aquesta peça
Els quadres sonors són assajos sonors sobre la posada en escena d’un quadre o d'una fotografia. Hi preval la descripció plàstica d’un ambient, la sonorització psicològica d’un estat subjectiu d’interpretació i la capacitat d’associar el disseny de la veu i l’estil formal amb l’avantguarda corresponent.
Demanem a l'autora, Mar Olave, que ens expliqui per què ha triat aquesta obra:
Capvespre al carrer Karl Johan mostra d'una manera molt directa el conflicte interior que tenia Edvard Munch amb la seva societat contemporània. Una societat que, en alguns aspectes i des de la meva perspectiva, pot ser no tan diferent de la nostra.
El quadre mostra uns individus que, tot i estar físicament acompanyats, es troben sols, incapacitats de comunicar-se, obligats a formar part d'una massa que segueix un camí prèviament establert i dirigint-se directament cap a la mort —els rostres retratats per Munch tenen una aparença totalment cadavèrica, resultant fins i tot esgarrifosa—.
De la mateixa manera, vaig considerar que el fragment de Ciudad sin sueño, de Federico García Lorca, compartia un gran nombre de característiques i es complementava molt significativament amb l'obra de Munch: des de l'expressió de l'hostilitat de dues grans ciutats (Oslo i Nova York) fins a la visió de l'individu aïllat i el sentiment de desassossec.