Balcons
Per Sara Santana
Publicat el 09 de maig 2021

"Volem l'escola Sant Joan Baptista... pública". Al número 38 del carrer Baluard a la Barceloneta penja una pancarta que clama contra el tancament del col·legi Sant Joan Baptista. Però no és l'única. Altres balcons criden també units per evitar que es tanquin les portes aquest juny, i els afectats, tant els alumnes com les seves famílies porten manifestant-se des del febrer. 

"Estem molt decebuts amb l'Administració", expressen des de l'AMPA. La decisió sobre el tancament els va arribar sense cap avís per part de la Fundació Vicenciana, la fundació a la qual pertany l'escola juntament amb altres quatre que sí seran reabsorbides pel sistema públic. Ara, els 262 alumnes amb els quals contava el centre hauran de ser reagrupats i possiblement alguns acabin en escoles fora del barri, ja que les ràtios no permetran reubicar-los a tots en centres de la Barceloneta.


Alumnes i families manifestant-se en contra del tancament de la seva escola. AMPA del Sant Joan Baptista 

La lluita des de l'AMPA

A mitjans de febrer, la Fundació Vicenciana va comunicar la decisió de tancar l'escola, emparant-se en motius econòmics, sobretot amb la crisi de la Covid-19. Lluny d'acceptar la decisió, van trucar a les portes de diferents fundacions educatives, van reunir-se amb representants d'ERC, Junts, PSC, CUP i dels Comuns, van parlar amb la Coordinadora de Fundacions de Catalunya i van començar una recollida de firmes en diferents formats, fins i tot amb la plataforma de peticions change.org per intentar que el sistema públic es faci càrrec de l'escola. 

La resposta, però, fou clara: l'escola es tancaria. A més, només els van deixar unes setmanes per organitzar-se en els altres col·legis ja que el dia 5 de març les inscripcions acabaven. Amb aquesta data al cap, l'AMPA mobilitzada des del primer moment es va reunir amb diferents partits: segons ERC el centre només complia amb un dels dos requisits per passar a ser públic i la resposta dels altres partis va ser similar. L'únic que es va comprometre a ajudar va ser Junts que, si accedia a Educació, permetria que el col·legi Sant Joan Baptista continués obert.

Però de moment, amb Junts lluny d'Educació, la fi de l'any escolar d'aquí més d'un mes i el període d'inscripcions ja finalitzat des de març, la decisió sembla que és definitiva i no els han donat cap solució: els que tinguin més sort, acabaran en un col·legi de la Barceloneta amb alguns dels seus amics i els altres hauran de sortir del barri. "L'objectiu és desarrelar la població jove del barri per deixar-lo morir i buidar-lo", es queixen els pares. 


Algunes pancartes durant les manifestacions. AMPA del Sant Joan Baptista 

 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —