[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per Elisenda Rovira
Publicat el 13 de maig 2020

Les úniques competicions esportives que s’han mantingut en peu durant aquesta crisi sanitària han estat aquelles que es poden jugar des de casa. Els esports electrònics fa anys que acumulen milers de seguidors, però quan l’única oferta esportiva durant setmanes ha estat a través d’una pantalla, aquesta opció ha guanyat encara més força. Tot i que els esdeveniments presencials d’aquest esport també s’han hagut de suspendre, la via digital els ha garantit la seva supervivència.

Ibai Llanos, un influencer i reconegut comentarista d’aquests esports, va organitzar un torneig de FIFA entre 20 equips de Primera Divisió de futbol el 20 de març. Aquesta trobada virtual va arribar a un pic de 173.000 espectadors. L’esdeveniment va permetre la donació de més de 140.000 euros a UNICEF per la lluita contra el virus. També algunes redaccions esportives ja han inclòs el seguiment d’aquestes lligues com el rotatiu britànic The Telegraph, l’Agència EFE o l’esportiu AS.

Trencar el mite de l’esport passiu
Tot i que sobre ells cau el mite d’un esport passiu, aquests jugadors també tenen rutines d’entrenament, segueixen plans nutricionals i s’han de mantenir en bona forma física. En Daniel Martínez, aficionat de l’esport electrònic i programador de videojocs, explica que el valor afegit d’aquest esport es troba en la capacitat de reacció dels jugadors i, per tant, en un grau de concentració molt elevat. A ell li semblen “igual o més interessants que els esports tradicionals”, ja que les competicions són més curtes i més intenses.

El capità de l’Europa, Àlex Beltran, que també ocupa la presidència del Futbol Digital Català (FDC), explica que els entrenaments del seu equip van de diumenge a dijous de 10 a 12 de la nit, horaris que, diu, “limiten una mica el públic”. Per altra banda, defensa que aquesta modalitat esportiva “permet apropar l’experiència de l’esport a gent que té problemes de salut. Així també poden representar el seu equip i, a més, és una manera de captar més socis”.

Un negoci per tothom?
Tot i que, en xifres prèvies a la crisi sanitària, es calculava que els esports electrònics podrien generar uns ingressos superiors a 1.000 milions de dòlars aquest any, un equip d’esports digital no és un negoci per a tothom. També els grans equips a escala mundial aprofiten els tornejos virtuals com una nova font d’ingressos.

No és el cas, però, dels conjunts locals barcelonins com l’Europa o el Sant Andreu. Tal com explica Beltran, a la presidència del FDC, per als clubs de barri aquesta és una manera de donar més publicitat al club: “El 95 % dels clubs no tenim patrocinadors al FIFA. Tampoc els busquem, no tenim on publicitar-los i, per altra banda, nosaltres no generem guanys ni tampoc despeses per al club”.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —