Helena Mas: "Whoduniter vol aconseguir la felicitat a la feina"
Publicat el 28 de setembre 2021

El treball en equip és una part molt important a la majoria d'empreses. Des dels sopars d'empresa o les copes d'afterwork fins a trobades després de la feina o escape rooms. La direcció, els gerents o caps de vegades intenten potenciar la cohesió dels equips o el benestar dels treballadors o, com habitualment se sol dir, "treure el millor" d'ells, amb l'objectiu final de millorar la productivitat o el rendiment d'una empresa.

L'Helena Mas, especialista en guió i experiències interactives, i l'equip de Whoduniter han trobat una versió d'aquestes trobades. Es tracta d'una experiència grupal, "un joc de rol en acció, on cada membre de l'equip es fica dins d'un paper per resoldre un cas", explica Mas al Diari de Barcelona. Amb Whoduniter, Mas vol aconseguir "felicitat a la feina" a la vegada que es fa un exercici de team building. En definitiva, Whodunit és un viatge en el temps en grup, amb tots els reptes que comporta.

Malgrat ser un joc de rol, Mas destaca que "de cap manera el Whodunit és un escape room, no serviria per celebrar un aniversari o fer una festa", i és que l'objectiu és treure el millor de cada un dels treballadors d'una empresa o un grup de treball. Tot i això, els orígens del projecte sí que són socials. Whoduniter va néixer paral·lelament a Potsdam, on viu Mas, i Barcelona, per resoldre un problema de socialització. "Potsdam és una ciutat amb molts instituts d'investigació però amb poca vida social. El joc de Whodunit es va crear per la gent estrangera que volia conèixer persones noves en un entorn sociable", explica Helena Mas al DdB.


El que va començar com un projecte de socialització es va convertir en un projecte empresarial. Els fundadors de la iniciativa es trobaven amb els grups participants en alguns hotels i llocs com la Casa de la Seda, escenaris molt específics, ja que "cada història s'ha de fer en un lloc concret" i la història es pot arribar a adaptar al lloc per fer més immersiva l'experiència. La pandèmia, però, ha capgirat els plans de Mas i l'equip de Whoduniter.

El projecte s'ha adaptat a la situació, i n'ha sortit reforçat: "Vam haver d'adaptar les històries, es van haver de canviar moltes coses... I ha funcionat molt bé", assegura sorpresa Mas. Ara per ara, la intenció és basar el projecte en sessions en línia, ja que per l'equip "es pot gestionar molt millor i se'n poden fer moltes més sense necessitat de desplaçaments". 


El projecte, que uneix la formació laboral amb els viatges en el temps, s'ha endut el premi SpinUOC que la Universitat Oberta de Catalunya atorga a projectes d'emprenedoria. D'aquesta manera, Mas es referma en l'objectiu de Whoduniter, que és el desenvolupament dels participants, i deixa l'entreteniment per ser activitat de gaudi i de formació.

Més enllà de potenciar el treball en equip, la creativitat, i la gestió del temps, l'Helena Mas explica al DdB que cada sessió i joc tenen uns objectius diferents, segons les necessitats de l'empresa o grup que hi participa. D'aquesta manera, si la sessió transporta l'equip al llunyà oest, els participants treballen la negociació, la persuasió i el lideratge, mentre que si el joc està ambientat en un misteri d'espies abans de la Segona Guerra Mundial, estarà més aviat centrat en la resolució de conflictes complexos, una dinàmica que més tard s'acabarà traslladant al grup de treball; i finalment en els objectius finals de l'empresa.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —