- podcasts -
Per Marina Segura Vidal i Bernat Gonzàlez Solà
Publicat el 03 de juny 2023

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que aquest 2023, des de l’1 de gener fins al 31 de març, 34 persones han mort en 28 accidents a la xarxa viària interurbana de Catalunya. En fred poden resultar només xifres, però en realitat són morts que afecten a moltes més persones de les que acaben morint, siguin els familiars o els amics de la víctima.

Tot i la pandèmia de la covid-19, 1.370 persones van perdre la vida a les carreteres espanyoles l’any 2020. Josep Boan Rosanes estava fent un viatge amb moto per Galícia amb el seu pare quan un conductor va agafar un revolt a 116km/h, ignorant tots els senyals que li indicaven el límit de 70. Va perdre el control del cotxe i va xocar frontalment amb en Josep.

Després del judici dut a terme a finals del 2022, el conductor va ser condemnat per homicidi imprudent greu. Com que no tenia antecedents, mai va entrar a presó. La Maria Pilar, la mare d'en Josep, ha iniciat una recollida de signatures a la pàgina web Change.org amb l’objectiu d’equiparar les lleis espanyoles a les d’altres països com França i Itàlia.

“El dia després d’un accident de trànsit no el coneix ningú, i això és absolutament necessari”, explica la Maria Pilar. Tant el seu testimoni com aquest reportatge pretenen fer reflexionar sobre una realitat, la de les morts a la carretera, que no només afecta a l'entorn més proper, sinó també a la societat.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —