Per Gerard Rodríguez
Publicat el 04 de juliol 2026

Cada Copa del Món es recorda per grans històries que van més enllà del terreny de joc, i una de les que quedarà en l’imaginari de tots els aficionats és la de Cap Verd. Els “taurons blaus” han caigut eliminats a la pròrroga davant la selecció de l'Argentina (3-2). El carisma del porter Vozinha, el golàs de Sidny Lopes Cabral i l’esperit de superació dels jugadors cabo verdians han aconseguit eclipsar una selecció albiceleste que ha hagut de suar de valent el bitllet per als vuitens de final.

Cap Verd ha sortit molt ben plantada sobre la gespa. Al contrari del que es podia preveure, la proposta del tècnic Bubista ha passat per no rifar pilotes i arriscar sortint jugant des del darrere, amb trams de partit on realment no semblava que estiguessin disputant el duel més important de la història del país. L'Argentina s'ha mostrat còmoda amb la possessió i Cap Verd s'ha sentit segura defensant, en un inici de partit amb un ritme més aviat lent. 

La primera ocasió de perill no ha arribat fins al minut 14, amb un xut creuat de Leo Messi que ha sortit desviat. Ha estat el mateix Messi l’encarregat d’obrir el marcador al minut 29. Lisandro Martínez ha fet una passada llarga, Messi ha fet un control d’aquells que només pot fer Messi i ha definit a la perfecció la sortida de Vozinha. Setè gol del ‘10’ en aquesta Copa del Món i primer jugador en la història de la competició que arriba a la xifra de 20 gols.

La sortida dels vestidors ha mostrat una imatge de Cap Verd que encara no havíem vist. Els “taurons blaus” han començat a trepitjar camp rival i al minut 53 Deroy Duarte ha signat el primer xut del seu equip entre els tres pals, però el ‘Dibu’ Martínez ha evitat l’ocasió. Els mateixos protagonistes s’han tornat a veure les cares només sis minuts més tard, i aquesta vegada la moneda ha caigut de cara per als africans. Una internada per la banda dreta ha acabat amb la pilota als peus de Duarte dins l’àrea, que ha definit per sota les cames del porter de l'Aston Villa per segellar un gol històric per al país.

Amb l’empat, el combinat d'Scaloni ha continuat dominant, però la selecció cabo verdiana s'ha encomanat a un altre heroi: Vozinha. El porter ha signat dues intervencions de moltíssim mèrit a xuts de Messi; primer, tapant un u contra u amb el cos i, després, aturant una falta en què el geni de Rosario ha intentat sorprendre llançant abans que es col·loqués la barrera. Poc més a destacar en uns minuts finals que s’han saldat sense ocasions i amb una dada històrica per a un país de poc més de 550.000 habitants: ningú ha pogut guanyar Cap Verd en els noranta minuts reglamentaris.

El temps extra ha començat de la millor manera per als interessos de la selecció albiceleste. Messi ha centrat un córner al primer pal que ha pentinat Mac Allister. La pilota ha caigut als peus de Lisandro Martínez i el central del Manchester United ha rematat sol dins l’àrea per tornar a avançar els seus.

Tot i la galleda d’aigua freda, Cap Verd ha estat molt lluny d’enfonsar-se. Deu minuts més tard, al 103’, Sidny Lopes Cabral ha posat de nou les taules al marcador amb un dels millors gols del torneig —i de la temporada—. L’extrem del Benfica ha xutat des del vèrtex de l’àrea i ha tret les teranyines de la porteria sud-americana. Res han pogut fer ni el ‘Dibu’ ni una selecció argentina que ha vist com el partit marxava al descans amb empat a dos.

A la represa, la selecció argentina ha aconseguit colpejar de nou per situar el 3-2 definitiu. Altra vegada a la sortida d’un córner servit per Messi, en aquesta ocasió ha estat el ‘Cuti’ Romero qui ha rematat una pilota que finalment ha desviat Biney Borges, introduint-la a la seva pròpia porteria.

Encara ha tingut temps Cap Verd per una última ocasió. Lopes Cabral ha demostrat que el seu golàs no ha estat fruit de la sort i el seu llançament de falta des de la frontal ha obligat el ‘Dibu’ a estirar-se per a salvar al seu equip.

Amb el xiulet final, Cap Verd ha posat fi a la seva primera participació en una Copa del Món acomiadant-se amb honors després de posar contra les cordes la vigent campiona. Per la seva banda, l’Argentina, comandada per un Messi que s’ha tornat a endur el premi al millor jugador del partit, ha suat la gota gorda, però estarà als vuitens de final d’aquesta Copa del Món, on l’espera l’Egipte de Mohamed Salah, que aquesta tarda ha vençut Austràlia a la tanda de penals.
 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —