Per ACN
Publicat el 04 d’agost 2026

El nombre de turistes internacionals va ser de més de 2,02 milions al juny a Catalunya, un 1,4 % més en comparació amb els visitants estrangers del mateix mes de l’any passat, segons dades provisionals publicades aquest dilluns per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). També és el primer cop des del 2019 que se supera el llindar dels dos milions de turistes internacionals en un mes de juny a Catalunya.

En paral·lel, la despesa total que els turistes estrangers van generar al juny a Catalunya va ser de 2.955 milions d’euros, un 4,2 % més que al juny de l’any passat, i es tracta de la xifra més alta entre totes les comunitats autònomes.

En el còmput de la primera meitat del 2026, Catalunya comptabilitza gairebé 9,6 milions de turistes internacionals, un rècord en la sèrie històrica de l’INE —amb dades des del 2016— després de créixer un 3,5 % en comparació amb el període de gener a juny de l’any passat. Pel que fa a les pernoctacions totals acumulades pels turistes estrangers, Catalunya anota 10,2 milions de nits registrades al juny, amb un lleuger creixement del 0,3 % respecte a l’any passat.

La despesa diària per visitant va ser de 267 euros de mitjana al juny a Catalunya, un 6,4 % més que l’any passat, i és el segon registre més alt per a qualsevol mes en la sèrie històrica de l’INE, només superat pel maig del 2025, quan la despesa diària de cada turista estranger va ser de 271 euros de mitjana.

Catalunya és la segona comunitat més visitada pels turistes estrangers

Respecte a la radiografia estatal, Catalunya va ser al juny la segona comunitat autònoma amb més visitants internacionals, només superada per les Illes Balears, que va tenir prop de 2,3 milions de turistes estrangers. A continuació se situen Andalusia (1,5 milions), la Comunitat Valenciana (1,2 milions), les Illes Canàries (1 milió) i Madrid (prop de 0,9 milions).

En total, l’estat espanyol va registrar l’arribada de més de 9,7 milions de turistes estrangers al juny, dels quals un 20,8 % van ser a Catalunya. En el conjunt del primer semestre del 2026, l’estat acumula gairebé 46,6 milions de visitants internacionals, un 4,6 % més que entre gener i juny del 2025.

Els orígens principals dels turistes estrangers que van visitar l’estat espanyol al juny van ser el Regne Unit (2,3 milions), Alemanya (1,2 milions) i França (un milió). Les dades provenen de l’Enquesta de despesa turística (Egatur) i l’Estadística de moviments turístics en fronteres (Fontur), actualitzades aquest dilluns per l’INE.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —