Educació proposa un increment en les retribucions als docents que USTEC veu "insuficient" - Diari de Barcelona
Educació ha proposat incrementar progressivament el complement específic que cobren els docents fins a arribar als 1.500 euros d'aquí a quatre anys. La mesura, anunciada aquest dimecres pel secretari de Millora Educativa del Departament d'Educació, Ignasi Giménez, consisteix en una pujada anual del 3,75 % fins a arribar al 15 % el 2029. El sindicat USTEC, però, ha respost que és una proposta "de mínims" i "totalment insuficient" i ha demanat una reunió urgent amb el president de la Generalitat, Salvador Illa. "El conflicte anirà a més", han advertit.
La proposta d'Educació beneficiaria els prop de 97.000 docents que hi ha a Catalunya. Concretament, la pujada seria de 1.480,36 euros per als de Primària i de 1.513,68 per als de Secundària. Tanmateix, el secretari de Millora Educativa ha vinculat l'augment retributiu al fet que el professorat assumeixi tasques vinculades a l'escola inclusiva i a l'orientació.
La mesura, ha dit Giménez, tindrà un impacte econòmic important, ja que suposarà uns 300 milions d'euros més d'inversió per part del Departament. El secretari ha dit que la proposta de millora es traslladarà aquest dijous a la Mesa Sectorial. També es plantejaran millores de ràtios i altres aspectes reclamats pels docents.
USTEC veu "insuficient" la proposta
El sindicat educatiu USTEC ha assenyalat que la proposta d'Educació "reconeix la complexitat creixent dels centres, admet la sobrecàrrega que pateix el professorat, assumeix que cal una millora salarial, obre un calendari en matèria de ràtios i situa l’educació inclusiva com a estructural". Tanmateix, la consideren "completament insuficient" perquè no compleix les seves peticions pel que fa als increments retributius, la baixada de ràtios a les aules, la desburocratització i la calendarització d'algunes mesures.
L'augment retributiu plantejat pel govern queda molt lluny de la reivindicació sindical d'USTEC, que demana un augment del 25 % del salari o del 100 % del complement específic, i en aquest sentit creuen que no compensa la pèrdua acumulada de poder adquisitiu dels darrers 15 anys.
Pel que fa a les noves funcions que Educació planteja als docents que haurien d'assumir, el sindicat assenyala que, en gran part, el professorat ja les està desenvolupant als centres. A més, defensa que qualsevol millora salarial no hauria d'estar supeditada a l’assumpció de noves tasques.






