Per ACN
Publicat el 05 de setembre 2026

El govern espanyol ha pres el control del port de Ceuta per tal d'instal·lar-hi una carpa i allotjar-hi persones migrants. El Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions instal·larà el recinte -situat a l'ampliació de Ponent de la zona de servei del port- i que podria albergar un miler de persones.

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha firmat aquest dissabte una resolució d'urgència per prendre aquesta mesura, després d'obtenir un informe de Ports de l'Estat. Puente ha resolt "autoritzar a la Secretaria d'Estat de Migracions la utilització temporal d'una superfície de 16.000 metres quadrats de domini públic portuari". El president de Ceuta, Juan Jesús Vivas (PP), va negar-se a avalar aquesta instal·lació.

Prorroga fins al 22 de setembre dels controls fronterers

D'altra banda, Moncloa ha confirmat la pròrroga dels controls fronterers aeris i marítims als viatgers procedents d'Itàlia fins al 22 de setembre. Segons el text publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) aquest dissabte, la mesura està subjecta a "avaluació permanent" i pot quedar "sense efecte abans de la data prevista quan desapareguin les amenaces que van motivar la seva adopció".

L'ordre que signa el Ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, apunta que la mesura "no podrà ser prorrogada automàticament" i que qualsevol prolongació "haurà d'acordar-se mitjançant una nova decisió motivada, prèvia avaluació actualitzada de la seva necessitat i proporcionalitat".

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —