Per ACN
Publicat el 05 de juliol 2026

L’incendi forestal de les Gavarres continua estabilitzat aquest diumenge i el Govern ha decidit aixecar el confinament dels municipis propers a la zona afectada. La decisió s’ha pres després d’una inspecció aèria del perímetre de l’incendi i s’ha comunicat als diferents alcaldes durant la reunió de coordinació celebrada al pavelló de la Bisbal d’Empordà, amb la participació de la consellera de Territori, Sílvia Paneque.

Els Agents Rurals segueixen fent vols de seguiment de l'incendi per avaluar el perímetre. Fins ara, el foc forestal més important de l'any a Catalunya ha calcinat unes 2.200 hectàrees, la majoria de massa forestal. Els Bombers mantenen efectius per intentar controlar l'incendi i estan especialment centrats a evitar algunes revifalles de punts calents que hi ha en diverses zones del massís de les Gavarres.

El cap de l'Àrea Bàsica dels Agents Rurals al Baix Empordà, Joan Manel Baqués, explica que se centren a mirar la morfologia de l'incendi i que a través de l'aire poden definir millor les dades d'afectació del foc, per poder tenir "en temps real" l'impacte del foc al terreny i en nombre d'hectàrees calcinades.

 Zona cremada de l'incendi de la Bisbal

Pel que fa als danys, els serveis d’emergència han comptabilitzat un total de 16 habitatges afectats. D’aquests, vuit han quedat completament destruïts, mentre que els altres vuit han patit desperfectes parcials. L’incendi també ha causat afectacions en diverses indústries de la zona.

Malgrat l'aixecament del confinament, els Bombers han demanat a la ciutadania que eviti desplaçar-se fins a la zona per curiositat i han insistit a evitar el denominat «turisme d’incendi», amb l’objectiu de facilitar la tasca dels serveis d’emergència i garantir la seguretat.

 

 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —