Jordi Hereu, proclamat candidat del PSC a les eleccions del 29-N - Diari de Barcelona
Tot i que ja s'havia anunciat, avui el president de la Generalitat i primer secretari del PSC, Salvador Illa, ha proclamat oficialment el ministre d'Indústria i Turisme i exalcalde de Barcelona Jordi Hereu com a cap de cartell dels socialistes catalans a les eleccions generals del 29 de novembre. Hereu ha acceptat la proposta, però ha recordat que la llista no serà oficial fins que el partit la ratifiqui divendres 16 d’octubre. El ministre ha agraït la confiança de la formació i ha qualificat de "immens honor" representar els socialistes. La seva prioritat, ha dit, serà l'habitatge, amb tres eixos: protegir, regular i construir.
Tot plegat ha passat en un Consell Nacional extraordinari del partit, en el qual Illa ha qualificat Junts de "gran decepció" per la seva posició davant les pròximes eleccions generals i ha assegurat que "Catalunya serà decisiva" el 29-N. El president català ha qüestionat que la formació de Míriam Nogueras rebutgi donar suport tant a un govern de dretes com a un d’esquerres: "Si no aspires a governar, si no aspires a influir, si no ajudes a que Catalunya avanci, per a què serveixes?".
Així, Illa ha carregat contra Junts després de les declaracions de la seva portaveu al Congrés, Míriam Nogueras, en una entrevista a 'El Nacional': "Quina enorme decepció". "Catalunya no envia a Madrid observadors, envia a Madrid polítics", ha defensat, tot reivindicant que els representants catalans han de poder negociar i obtenir resultats.
El primer secretari del PSC ha assegurat que el context polític situa cada formació al costat que ha triat i ha contraposat els socialistes, que ha dit que estan "al costat de la gent", amb els qui, segons ell, opten per retrocedir.
Illa també ha afirmat que el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, no mereix suport. "Feijóo no mereix el suport de Catalunya", ha dit, abans d’adreçar-se tant al dirigent popular com al líder de Vox, Santiago Abascal, per recordar-los que "a Catalunya se la respecta". En aquest sentit, ha assegurat que ho faran "des de l’oposició".
Actuar "ràpid" en l'àmbit de l'habitatge
Pel que fa a l’habitatge, el president ha defensat que les administracions han d’actuar tan "ràpid" com sigui necessari per garantir-ne l’accés. Illa ha reivindicat que cal fer "tot el que podem" per donar resposta al problema i ha defensat que no es poden abordar els desnonaments amb una "mirada cega".
En paral·lel, ha reclamat posar límits al "sentiment d’impunitat" que, segons ha dit, alguns sectors converteixen en bandera. Illa ha recordat també el cas de la Maricarmen en el marc de la defensa de les polítiques d’habitatge i de la necessitat de protegir les persones vulnerables.
Per la seva banda, Hereu ha defensat que l’habitatge ha de ser el "cinquè pilar de l’estat del benestar" i ha resumit la proposta socialista en tres eixos: "protegir, regular i construir". Ha apostat per protegir les persones vulnerables, regular un mercat que, segons ha afirmat, històricament no s’autoregula, i fer un esforç per construir habitatge nou i protegit.






