Jordi Martí i Pilar Calvo aconsegueixen els avals per concórrer a les primàries de Junts per a l'alcaldia de Barcelona - Diari de Barcelona
Jordi Martí Galbis i Pilar Calvo han anunciat aquest diumenge que han aconseguit els avals necessaris per concórrer a les primàries de Junts per a l'alcaldia de Barcelona.
Martí Galbis ha estat el primer en anunciar-ho, i hores després també ho anunciava la diputada de Junts a Madrid. Glòria Freixa i Jaume Alonso-Cuevillas també han expressat la voluntat de presentar-se a la votació interna de Junts per ser candidat a l'alcaldia de Barcelona a les municipals del 2027.
"Moltes gràcies per la vostra confiança. Hem estat els primers a assolir els avals i això ens dona encara més força per continuar treballant per oferir la millor proposta per a Barcelona", ha agraït Martí Galbis, actual president del grup municipal de Junts a l'Ajuntament de Barcelona.
Avals assolits! Moltes gràcies per la vostra confiança! Hem estat els primers en aconseguir els avals i sortim encara amb més força amb la millor proposta per la ciutat.
— Jordi Martí Galbis (@jmartigalbis) June 7, 2026
Amb l’ajut de tothom aconseguirem la millor candidatura per a BCN!
Tenim equip; et tenim a tu!
Moltes gràcies! pic.twitter.com/aBlYnTlKdk
"Tenim planter, tenim equip i tenim molta gent disposada a sumar. Amb l'ajut de tothom construirem la millor candidatura per a Barcelona", ha reblat Jordi Martí, que ha destacat que aquest suport reforça una candidatura basada "en l'experiència, el coneixement de la ciutat i la voluntat de construir un projecte guanyador per tornar a fer de Barcelona una ciutat amb ambició i futur".
Pel que fa a Calvo, en un missatge difós a través de les xarxes la periodista ha agraït als militants el seu suport i ha assegurat que ha arribat el moment de fer el pas definitiu: “tornar a fer brillar Barcelona” i deixar enrere anys de “subordinació i decadència sota els governs de Collboni i Colau”.
\uD83E\uDEF6\uD83C\uDFFB Gràcies pels avals militants de Junts a Bcn!
— Pilar Calvo (@pilarcalvo13) June 7, 2026
\u2728 Ara toca fer el pas definitiu: tornar a fer brillar Barcelona com li correspon a la capital de Catalunya i deixar enrere anys de subordinació i decadència sota els governs de Collboni i Colau.
\uD83D\uDCAA\uD83C\uDFFDComença el canvi!
\uD83D\uDC99 gràcies\u2026 pic.twitter.com/iWCAYm0SN1
Els candidats de Junts per a l'alcaldia de Barcelona tenen fins a l'11 de juny per presentar els avals necessaris. L'endemà, la Comissió Municipal Territorial (CMT) decidirà el sistema final: proclamació directa, ratificació en assemblea o votació entre candidats i els comunicarà la decisió.
El calendari previst per la CMT estipula que del 13 al 19 de juny se celebrarà la campanya electoral i que les votacions tindran lloc entre el 20 i el 21. Aquest mateix dia es farà la proclamació provisional del candidat guanyador, i després de resoldre les al·legacions que puguin sorgir, el 23 de juny es farà la proclamació definitiva.






