L’educació per projectes: innovació o retrocés? - Diari de Barcelona
VÍDEO
L’educació per projectes: innovació o retrocés?
Davant dels recents resultats de l'informe PISA, que han posat de manifest els reptes del sistema educatiu, molta gent ha criticat l’educació per projectes que de fa cert temps s'implementa a escoles i instituts. Els projectes es basen en un enfocament pedagògic que posa l’alumne al centre del procés. En lloc de classes magistrals i llibres de text, “els estudiants treballen en projectes reals, aplicant coneixements i habilitats a situacions concretes”, apunta Montse Yuste, una professora de l’escola Pere Vergés de Badalona. Aquesta metodologia busca fomentar la creativitat, la col·laboració i la resolució de problemes.
La Fundació Escoles Garbí Pere Vergés fa quasi 10 anys que treballa i estudia aquesta metodologia, intentant donar la millor formació als seus estudiants. Hem contactat amb el seu director pedagògic, Antoni Santisteban, i amb el seu professorat i alumnat, que ens han explicat com viuen l’educació per projectes.