Imatge del llançament de la missió Chandrayaan-3 a la Lluna
Imatge del llançament de la missió Chandrayaan-3 a la Lluna
Imatge del llançament de la missió Chandrayaan-3 a la Lluna
Per EFE
Publicat el 24 d’agost 2023

La missió espacial de l'Índia Chandrayaan-3 ha allunat amb èxit en el pol sud de la Lluna, després d'una complexa maniobra de descens sobre la superfície de la cara més meridional del satèl·lit, mai explorada.

"Hem aconseguit un aterratge suau en la lluna", ha anunciat el director executiu de l'Organització de Recerca Espacial de l'Índia, Sreedhara Panicker, després de la complexa maniobra que ha fet de l'Índia el quart país a aconseguir allunar en el satèl·lit, una fita sols reeixida Estats Units, Rússia, i la Xina.

"Una Índia desenvolupada"

La Chandrayaan-3 ha necessitat 40 dies per al seu recorregut des que va enlairar el passat 14 de juliol amb el coet de llançament més gran i pesat de l'Índia. El primer ministre indi, el nacionalista hindú Narendra Modi, que es troba actualment a Sud-àfrica per a assistir al cim de líders dels BRICS, ha fet una pausa en la seva participació per a continuar en línia el moment de l'allunatge.

"Aquests moments històrics es converteixen en la consciència eterna de la vida de la nació. Aquest moment és inoblidable, sense precedents, és el moment d'un toc de clarí d'una Índia desenvolupada, és un crit de victòria per a la nova Índia", ha dit el primer ministre visiblement emocionat. I tot seguit ha afegit: "Aquest èxit pertany a tota la humanitat", tot recalcant que l'efemèride ajudarà les missions lunars d'altres països.

L'allunatge és especial per a l'Índia, que el 2019 va veure el fracàs de la seva missió predecessora, el Chandrayaan-2, que tenia el mateix objectiu i que va fracassar justament en la maniobra de desacceleració per tocar la superfície lunar. En aquella ocasió, la memòria del país va quedar marcada per la imatge del primer ministre tractant de consolar amb una abraçada al llavors cap d'ISRO (Organització per a l'exploració espacial de l'índia, per les seves sigles en anglès), Kailasavadivoo Sivan, que va trencar a plorar arran del fracàs.

"Vam fer una promesa a la Terra i la complim a la Lluna. Els camarades científics han declarat: "l'Índia està ara a la Lluna", ha afegit Modi. L'agència espacial índia havia explicat abans que el descens dels últims 25 quilòmetres des de l'espai fins a la superfície lunar era la part "més crítica de l'aterratge".

El centre de comandament de la missió, el MOX, replet de científics, convidats especials i periodistes ha començat a aplaudir d'emoció i a abraçar-se els uns als altres conforme la distància de descens va superar els dos quilòmetres en compte regressiu, amb la velocitat en constant descens i superant la marca de l'intent anterior. 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —