El PSOE cau gairebé 5 punts i la distància amb el PP es redueix en 7 punts - Diari de Barcelona
El PSOE, amb un 31,3%, cau 4,9 punts respecte al baròmetre del maig. Mentre que el PP, amb el 27,1%, puja 2,2 punts. Així ho revela el darrer baròmetre del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) d'aquest juny, fet després dels casos judicials que han esquitxat l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i l'exmilitant socialista Leire Díez. Així doncs, la distància entre PSOE i PP, que al maig era d'11,3 punts, es retalla 7 punts i se situa ara en 4,2. Vox (15,8%) es manté en tercera posició tot i perdre quatre dècimes, Sumar (6,4%) en guanya set i Podem (2,8%) millora en tres dècimes. Pel que fa als partits catalans, ERC (1,9%) cau set dècimes i Junts es queda amb un 1% dels vots pujant dues dècimes respecte a l'últim baròmetre.
L'enquesta es va dur a terme entre l'1 i el 4 de juny i és el primer baròmetre del CIS després de la imputació de Zapatero i dels nous casos de suposada corrupció al voltant del PSOE. Uns fets que passen factura als socialistes, que tot i que es mantenen com a partit més votat ara només els separen 4,2 punts d'un PP que continua a l'alça.
Pedro Sánchez és el líder polític millor valorat amb una puntuació mitjana de 4,21 sobre 5, més baixa que en l'últim baròmetre del maig quan va obtenir un 4,59. El segueix Yolanda Díaz (Sumar) amb un 4,05, Alberto Núñez Feijóo (PP) amb un 3,79 i Santiago Abascal (Vox) que obté un 2,99.
Davant dels recents bombardejos dels Estats Units a l'Iran, el 69% dels espanyols diu que està "molt o bastant preocupat". D'altra banda, el 72,3% dels enquestats assegura que sap que el pròxim 12 d'agost hi haurà un eclipsi total de sol. El principal problema d'Espanya, segons el sondeig, continua sent l'habitatge (41,5%), seguida de la crisi econòmica i els problemes econòmics (19,2%) i la immigració (18,9%).






