Publicat el 02 d’octubre 2026

La pluja no ha frenat la convocatòria. Prop d’un centenar de persones s’han concentrat aquest divendres al matí davant la seu nacional de Junts per Catalunya, al Passatge de Bofill de Barcelona per protestar contra la negativa del partit de Carles Puigdemont als dos decrets d’habitatge que es debaten al Congrés dels Diputats. Entre els assistents, convocats pel Sindicat de Llogateres, també hi havia manifestants procedents de l’acampada que durant els últims dies s’ha instal·lat a la plaça de Catalunya. 

La convocatòria estava fixada a les 11 h, però no ha estat fins a les 11.20 hores quan han començat a arribar els primers grups de manifestants. Amb Enric Aragonès i Carme Arcarazo, portaveus del Sindicat de Llogateres, al capdavant, la protesta ha anat guanyant participants fins a reunir aproximadament un centenar de persones a l’encreuament entre el carrer de Marina i el passatge de Bofill. A prop de les 14 h, Aragonès ha desconvocat la concentracióa causa que s'esperava que la votació dels decrets es faci després de dinar. A més, una pluja incessant que ha durat tot el matí ha estat una altra de les causes d'aquesta desconvocatòria.

La policia blinda l’accés a la seu de Junts

Els Mossos d’Esquadra han bloquejat l’accés al passatge de Bofill amb tanques i efectius policials per protegir la seu dels juntaires. El dispositiu, però, no ha impedit que els concentrats s’apleguessin a pocs metres de l’edifici i convertissin el carrer en un punt des d’on seguir en directe el debat parlamentari.

Malgrat la pluja, els organitzadors han instal·lat un equip de so per escoltar des del carrer la sessió del Congrés. Entre paraigües i pancartes, els manifestants han corejat consignes com “Rendistes culpables, govern responsable”, “Qui sembra misèria, recull la ràbia” o “Puigdemont, queda’t a Brussel·les”.

La protesta arriba després que Junts anunciés dijous a la nit que votaria en contra dels dos reials decrets i reclamés al govern espanyol que els retirés i redactés una nova proposta. El partit defensa que part de les mesures plantejades podrien tenir l’efecte contrari al desitjat, reduir l’oferta de pisos de lloguer i contribuir a l’increment dels preus.

Aragonès posa sobre la taula una vaga general

El missatge més contundent de la concentració l’ha llançat Enric Aragonès. El portaveu del Sindicat de Llogateres ha reclamat ampliar la mobilització més enllà del moviment per l’habitatge i ha fet una crida a estudiants i treballadors perquè comencin a organitzar-se per preparar una vaga general.

“Hem d’aturar-ho tot, ja n’hi ha prou”, ha defensat Aragonès, que ha insistit que Junts encara tenia “fins a l’últim moment per rectificar”. El portaveu ja havia anunciat aquest mateix matí que el Sindicat es posaria “a treballar” per impulsar aquesta vaga davant la posició adoptada pels juntaires.

Aragonès ha retret a Junts que hagi anunciat la decisió a última hora malgrat les negociacions prèvies i ha recordat les mobilitzacions que s’han succeït durant els últims dies per reclamar mesures més contundents davant la crisi de l’habitatge. “És desesperant veure que tenim una classe política comprada”, ha lamentat davant dels concentrats.

Arcarazo responsabilitza Junts de les conseqüències dels desnonaments

Encara més contundent s’ha mostrat Carme Arcarazo. La portaveu del Sindicat ha acusat directament Junts de ser responsable de les conseqüències que, segons l’organització, pot tenir la caiguda dels decrets sobre les persones amenaçades de desnonament.

“Aquesta gent són directament responsables de les morts d’aquesta setmana. De l’Olga”, ha afirmat Arcarazo, en referència a una veïna de L’Hospitalet de Llobregat que es va suïcidar després de ser desnonada amb la seva filla menor. El cas havia estat denunciat públicament els últims dies pel Sindicat de Llogateres en el marc de les mobilitzacions per reclamar més protecció per als inquilins.

Arcarazo també ha acusat Junts d’haver-se “suïcidat políticament” amb la seva posició i ha advertit que el moviment no acceptarà ara una rectificació que consideri insuficient. “Ho volen arreglar a correcuita. No acceptarem mínims”, ha assegurat.

La portaveu ha insistit que les mobilitzacions continuaran independentment del desenllaç parlamentari i ha situat la vaga general com el següent horitzó de protesta. Una advertència que ha ressonat repetidament durant el matí davant d’una seu de Junts protegida per la policia, mentre a través dels altaveus els concentrats seguien una votació al Congrés que pot marcar el futur immediat de les mesures d’habitatge.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —