Publicat el 04 de setembre 2026

El primer títol oficial de la temporada 2026/27 es resoldrà a Barcelona. El Palau Blaugrana acollirà aquest cap de setmana la 37a edició de la Supercopa d’Espanya de futbol sala, presentada dijous al mateix escenari de la competició. Serà la primera vegada que el pavelló blaugrana rebi la fase final del torneig, que reunirà el Barça, el Jaén Paraíso Interior, ElPozo Murcia Costa Cálida i l'Illes Balears Palma Futsal.

L’absència del Jimbee Cartagena, guanyador de les tres últimes edicions, garanteix un relleu al tron. El Barça i ElPozo són els únics participants que ja saben què és aixecar aquest trofeu: els blaugranes ho han fet quatre vegades i el conjunt murcià, sis. Jaén i Palma, en canvi, buscaran estrenar el seu palmarès en la competició.

L’amfitrió hi arriba com a campió de Lliga i amb l’impuls d’haver revalidat la Copa Catalunya a Santa Coloma. L’equip de Javi Rodríguez assumirà el paper de favorit, però el primer obstacle serà de màxima exigència. Dissabte 5 de setembre, a les 16.15 h, el Barça s’enfrontarà al Jaén Paraíso Interior, vencedor de la Copa d’Espanya i de la Copa del Rei. Un encreuament amb comptes pendents després dels duels de la temporada passada en totes dues competicions.

Abans, a les 13.30 h, ElPozo i Palma obriran la jornada de semifinals. Els murcians tornen a la Supercopa després d’uns anys d’absència i volen recuperar un títol que no conquereixen des del 2016. Al davant hi haurà un Palma acostumat a regnar fora de l’estat —ha guanyat tres Champions en les últimes quatre edicions i tres Copes Intercontinentals—, però que encara persegueix el seu primer gran títol estatal.

La presentació ha reunit representants de les quatre entitats i de les federacions espanyola i catalana. Aureli Mas, directiu responsable del futbol sala blaugrana, no ha amagat la satisfacció per exercir d’amfitrió: "Quan va sorgir l’oportunitat que el Palau acollís la Supercopa, em va canviar la cara". Mas confia que les graderies responguin i que la cita acabi sent un èxit tant de públic com esportiu per al Barça.

José Miguel Monje, president del Comitè Nacional de Futbol Sala, ha definit el torneig com una cita especial: "Aquesta Supercopa serà històrica". Monje ha posat en valor que la competició arribi per primera vegada al Palau en una temporada marcada pels canvis en el futbol sala estatal. Joan Soteras, president de la Federació Catalana de Futbol, ha reivindicat també el pes d’aquesta disciplina al país: "El futbol sala a Catalunya és un referent des de fa moltíssims anys".

Els rivals, però, no viatgen a Barcelona per fer de convidats. Des de Jaén admeten la dificultat d’enfrontar-se al Barça a casa, però afronten la semifinal amb la voluntat de prolongar la seva condició d’equip decisiu en els tornejos curts. María Mayans, directora general del Palma Futsal, ha qualificat la nova temporada d’"il·lusionant" i ha assegurat que l’equip sortirà amb la màxima ambició davant ElPozo. El director general del club murcià, Fran Serrejón, espera tres partits molt equilibrats i situa l’objectiu a "aconseguir el títol 10 anys després de l’últim".

No hi haurà partit pel tercer lloc. Els vencedors de les dues semifinals es trobaran aquest diumenge 6 de setembre, a les 18.45 h, en la final que decidirà el primer campió del curs.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —