Trump amenaça la UE amb aranzels "molt elevats" si s'associa amb el Canadà - Diari de Barcelona
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha amenaçat aquesta matinada la Unió Europea amb "aranzels molt elevats" si converteix el Canadà en el primer membre associat del bloc comunitari, tal com va anunciar dimecres la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, en el seu discurs sobre l'estat de la Unió. En declaracions als mitjans després d'aterrar a Carolina del Nord, Trump ha dit que només imposarà nous gravàmens si l'associació amb Ottawa es fa "amb mala intenció". El president estatunidenc, a més, ha desqualificat el Canadà, titllant-lo de "mal soci terrible".
El portaveu de la CE a càrrec de comerç, Olof Gill, ha respost aquest dijous al matí que Von der Leyen va deixar clar que l'aliança amb el Canadà "no va contra ningú, sinó a favor de la nostra força comuna".
La proposta de la presidenta de la Comissió Europea arriba després que el primer ministre canadenc, Mark Carney, que era a l'Eurocambra quan Von der Leyen va fer l'anunci, aclarís diumenge que el seu govern no busca que Canadà es converteixi en membre de la UE, sinó impulsar una "aliança única" amb el bloc basada en valors, prioritats i interessos compartits.
L'estatus de "membre associat" no existeix actualment com a categoria en els tractats de la UE, per la qual cosa la creació d'aquesta categoria requeriria negociar-ne les condicions i comptar amb el suport dels 27 estats membres.






