Trias endreça idees a pocs mesos de fer un pas al costat - Diari de Barcelona
Xavier Trias ha assistit als Vermuts del Diari de Barcelona per contestar les preguntes que li han formulat redactors del DdB i estudiants de periodisme de la Universitat Pompeu Fabra. L'exalcalde ha començat la roda de premsa de forma accidentada quan ha vessat l’aigua que tenia sobre la taula.
Se n’ha refet bé, i a partir d’aquest moment ha estat receptiu per respondre totes les preguntes, amb un caràcter proper i demostrant que sap riure’s d’ell mateix. El pes de l’experiència li ha atorgat la credibilitat d’aquells qui parlen creient fermament en allò que diuen. De conviccions clares, si no inamovibles, ha analitzat la situació a l’Ajuntament de Barcelona, el Pla Endreça, el desallotjament de les finques ocupades del Kubo i La Ruïna i la seva successió, entre d’altres.
Endreçant les idees
“Que aquesta ciutat necessita endreçar-se és evident”, ha afirmat Trias en un to reposat. La seguretat és un tema de debat gairebé des de temps immemorials a la ciutat de Barcelona i, per a l’exalcalde, “a dia d’avui no és una realitat”. De la mateixa manera, Trias ha aplaudit el desallotjament d’El Kubo i La Ruïna: “Jo vaig fer el de Can Vies i em va sortir fatal”. No té por a respondre perquè les seves idees conformen un personatge que no és un personatge. El polític i la persona es troben en un mateix punt on Xavier Trias es mostra igual en tots els àmbits, amb un discurs polític clar i pronunciat amb convenciment.
Trias ha començant explicant que la frase "que us bombin a tots" era honesta i sincera en el moment que la va pronunciar. Ara, en canvi, es mostra obert a entrar al govern de Collboni, condició que posa per aprovar els pressupostos. Collboni, però, segons Trias, que ha de triar entre Comuns i Junts, assegura tenir un compromís amb la formació d'Ada Colau. Pel que fa a la governabilitat d'Espanya, s’ha espolsat la trobada del mediador internacional amb la carta de la discreció que Junts ja va jugar per l'acord d'investidura. No ha dubtat a l'hora d'incidir en la mala gestió del final de Convergència: “Ho vam fer fatal”. El líder local de Junts també ha condemnat l’estratègia d’Israel de la darrera ofensiva contra la població civil de Gaza, especialment contra els hospitals.
La successió de Trias
Trias sembla tenir-ho tot ben endreçat, també la idea de qui hauria de succeir-lo. Recalcant que “això ho ha de decidir el partit” i que el càrrec “no és hereditari”, a ningú se li escapa que Jordi Martí Galbis és la nineta dels seus ulls. Ho explica ell mateix dient que és “una espècie de fill” dins de l’Ajuntament de Barcelona. Després d’aquestes declaracions però, li reneix la vena política i camufla la seva preferència per Galbis entre altres noms, com el de Victòria Alsina, Neus Munté, Damià Calvet o Ramon Tremosa, ordenats segons els ha mencionat el mateix Trias.
"Jo no vull acabar com Biden", ha confessat l'actual cap de l'oposició, alhora que s'han estès riures entre els presents a la sala. "No té cap sentit que em presenti a les eleccions amb 81 anys", ha reconegut. També vol evitar una sortida com la de Maragall , després que la setmana passada el partit se li avancés i anunciés que el desembre plegaria. Caldrà veure com, i exactament quan, Trias posara fí a la seva etapa política.






