Zendaya i Caroline Bessette-Kennedy, icones de la setmana - Diari de Barcelona
El món de la cultura i la moda no descansa mai. Cada setmana hi ha noves desfilades, esdeveniments a Hollywood, estrenes, gales de premis i milers d’ocasions perquè les celebritats mostrin vestits sorprenents i ‘trenquin Internet’. Sempre hi ha una sèrie nova a comentar, una polèmica sobre la qual opinar o contingut a TikTok per fer scroll.
En un sector que depèn molt de les xarxes socials, en què les tendències tenen una vida molt curta i moren en qüestió d’hores, val la pena destacar allò que passarà a la història i que aconsegueix tenir l’audiència pendent durant més de 48 hores. Aquesta secció, ‘En tendència’, té la intenció de registrar tots aquests moviments, esbrinar les raons del seu èxit i deixar constància dels temps en què vivim. Cada divendres, comentarem els millors looks de la setmana, les obsessions de les xarxes i les propostes culturals que han triomfat. Sense més dilació, comencem amb la primera entrega d'‘En tendència’!
⭐️ El millor look de la setmana: quatre vestits de núvia
Zendaya és sempre una delícia a la catifa vermella. Ella i el seu estilista, Law Roach, fa dècades que treballen junts el method dressing: portar roba a les entrevistes i a les estrenes inspirada en la pel·lícula que es promociona. Ho han fet amb Dune, amb Challengers i amb Spiderman i ara ho tornen a fer amb The Drama, una comèdia romàntica d’A24 protagonitzada per Robert Pattinson i Zendaya que s’estrena el 3 d’abril (29 de maig a Espanya).
El film tracta sobre una parella que, dies abans del seu casament, descobreix secrets sobre l’altre. Així doncs, tots els pòsters i la promoció de The Drama giren al voltant dels casaments i els vestits de núvia. Per això, el tàndem infal·lible de Zendaya i Roach ha agafat la tradició “una cosa nova, una de vella, una de deixada i una de blava” com a mantra.
Per a l’estrena de la pel·lícula, Zendaya va vestir-se de núvia un altre cop, ja que l’actriu fa pocs mesos que va contraure matrimoni amb l’actor i company de feina Tom Holland. El seu vestit de casament és tot un misteri perquè no s’han publicat fotografies de la cerimònia i ni tan sols sabem quina marca el signa. En tot cas, per l’esdeveniment a Los Angeles va optar per “quelcom vell” amb un vestit blanc de Vivienne Westwood que va portar als Premis Oscar l’any 2015.
El “quelcom nou” va ser un vestit blanc de màniga llarga amb un llarg llaç negre a l’esquena de Louis Vuitton. A l’estrena a París, Zendaya el va combinar amb el seu pentinat nou estil bob i joies de David Morris.
Pel que fa a l’ítem blau, Roach va escollir un vestit vaporós i amb estampat floral d’Alexander McQueen per l’entrevista de l’actriu al programa Jimmy Kimmel Live!, un dels late nights més importants dels Estats Units. Tot i que el blau és molt subtil, el vestit és ideal per una convidada a un casament estiuenc o primaveral.
Finalment, l’element deixat va ser l’icònic vestit blanc de còctel d’Eugene Alexander amb una enorme flor daurada al pit. Tot i que el va lluir Whitney Houston a la portada de la revista Life, el vestit es va fer famós quan el va portar Sarah Jessica Parker en el paper de Carrie Bradshaw a Sex and the City. Zendaya va acudir als premis Essence Black Women in Hollywood 2026 amb aquesta peça d’arxiu exclusiva que va aclaparar tots els focus.
⭐️ L’esdeveniment cultural de la setmana: el Moritz Feed Doc
La ciutat de Barcelona ha tingut la sort d’acollir el Moritz Feed Doc, el Festival Internacional de Cinema i Moda Documental de Barcelona, per 10è cop. Es tracta d’una de les dates més assenyalades de la indústria de la moda a Catalunya, gràcies a la qualitat dels films que es mostren. En aquest cas, 28 pel·lícules, documentals i sèries s’han projectat als cinemes Mooby Bosque de Gràcia. A més, s’han organitzat tallers de roba de segona mà i de formació a la Casa Capell.
El convidat d’honor en aquesta edició ha estat Reiner Holzemer, director de documentals de moda amb el qui el Diari de Barcelona ha pogut conversar. El Moritz Feed Doc ha dedicat una retrospectiva a Holzemer i ha mostrat alguns dels seus títols més importants, com ara Dries (2017), Martin Margiela: In His Own Words (2019) o Akris: Fashion with a Heritage (2025). Així i tot, el premi a millor documental ha anat per The Designer is Dead, dirigit per Gonzalo Hergueta. El film de Holzemer sobre la marca Akris ha aconseguit una menció especial del jurat.
⭐️ Sèrie de la setmana: una història d’amor dels 90
Absolutament tothom parla de Love Story. Creada per Ryan Murphy, productor conegut per American Horror Story, Glee o Scream Queens, la minisèrie de Disney+ explica la història d’amor (mai millor dit), de John F. Kennedy Jr. i Carolyn Bessette. La seva relació va ser una de les més mediàtiques de la dècada dels 90 i va atraure les mirades de tothom. Idíl·lics, nord-americans, adinerats i Kennedys… Ells ho eren tot.
Bessette treballava com a publicista a Calvin Klein i era tota una icona de la moda gràcies als seus estilismes minimalistes i neutres, els accessoris de carei i els seus cabells rossos tan característics. Així i tot, portava un estil de vida molt privat, tant que només se li va sentir la veu dues vegades. John F. Kennedy Jr., fill del president JFK, era advocat, periodista, editor de revistes i pràcticament de la reialesa estatunidenca. Tots dos van viure un romanç curt i intens, però també tòxic. Les seves baralles a Central Park, sovint fonamentades per la família Kennedy, van ser documentades per la premsa de l’època. La intensitat del seu amor de cinc anys va finalitzar el 16 de juliol de 1999, quan la parella va morir en un accident d'helicòpter camí a Martha’s Vineyard.
L’últim capítol de l’adaptació de la tràgica història d’amor ha sortit just aquesta setmana. Malgrat la gran rebuda que ha tingut per part del públic, qui considera que la sèrie ha retornat la parella a l’imaginari de les noves generacions, membres de la família Kennedy han mostrat el seu rebuig a l’adaptació. Jack Schlossberg, nebot de JFK Jr., ha criticat la feina de Ryan Murphy en una entrevista amb CBS Sunday Morning: “Si vols conèixer algú que mai va conèixer ningú de la meva família, que no sap res de nosaltres, hauries de parlar amb ell (Murphy). No sap del que està parlant i està guanyant molts diners amb una exhibició grotesca de la vida d’altres persones”.
⭐️ Disc de la setmana: una nova era de Harry Styles
Una de les tornades més esperades de l’any és la de Harry Styles. Amb Kiss All The Time. Disco, Occasionally (Columbia Records, 2026), el britànic torna amb una proposta tecno que no acaba d’encaixar amb la seva discografia anterior. I això pot ser bo per alguns fanàtics i dolent per altres… La portada del disc, amb una bola de discoteca penjant, prometia música psicodèlica, a l’estil d’ABBA, però el quart disc de l’exmembre de One Direction ha apostat per melodies de dance rock i ritmes divertits que amaguen lletres tristes.
Kiss All The Time. Disco, Occasionally mostra un Styles més madur i vulnerable que mai, amb cançons com The Waiting Game o Carla’s Song que parlen de les seves inseguretats i la seva identitat com a artista.
Pel que fa a l’estètica i l’estilisme d’aquesta nova era, Harry Styles ha canviat les regles del joc una altra vegada. La seva música ha madurat, i també ho ha fet la seva roba. Lluny dels seus conjunts de cuir rosa i de les granotes amb estampats de cor, ara l’uniforme de l’anglès consisteix en jerseis de segona mà, pantalons de vestir i corbates solemnes, però tot plegat amb una combinació de peces oversized a l’estil dels anys 70-80 que creen un look d’oficina divertit.
Una mostra perfecta n'és el conjunt que va escollir per a la seva actuació de la cançó Aperture, el primer tema de l’àlbum, als premis BRIT 2026. Styles va obrir la gala vestit amb un Chanel negre amb ratlles blanques. Pel que fa al calçat, l’estilista Harry Lambert va evitar el típic mocassí i va escollir unes ballarines negres de la mateixa marca, una picada d’ullet a l’estil sense gènere del seu client.
Tot i que la promoció ha estat ben curta, encara queden molts estilismes de l’era Kiss All The Time. Disco, Occasionally, tenint en compte que la gira tot just comença aquest mes de maig a Amsterdam.
⭐️ Què s’hi cou a les xarxes? Una (altra) polèmica de Chappell Roan
Chappell Roan és una cantant estatunidenca que es va fer coneguda l’any 2024 gràcies a cançons com Good Luck, Babe!, HOT TO GO! o Pink Pony Club, tots temes del seu àlbum debut The Rise and Fall of a Midwest Princess (Island Records, 2023). Els seus ritmes synth-pop es traslladen a la seva estètica, que recorda a la de cantants dels 80 com David Bowie o Cyndi Lauper. Malgrat la seva carrera exitosa i la seva amistat amb estrelles com Sabrina Carpenter o Olivia Rodrigo, la de Missouri sovint protagonitza titulars per les seves polèmiques. Roan no calla davant els abusos de la indústria: crida als paparazzis que l’aclaparen a la catifa vermella i denuncia els fanàtics que la persegueixen.
Aquestes decisions l’han fet rebre moltes crítiques per part d’una indústria que no està acostumada a sentir noies joves alçar la veu davant les injustícies. Així i tot, la seva actitud amb els fans és molt comentada a xarxes. L’últim enfrontament el va protagonitzar en un hotel de Sao Paulo, on la cantant actuava al festival Lollapalooza. Pel que sembla, una nena d’11 anys que anava al concert amb la seva mare va coincidir amb Roan al restaurant de l’hotel on totes dues s’allotjaven. Tot i ser molt fanàtica, la nena es va limitar a passar pel costat de la taula de Roan, somriure i continuar cap a la seva taula. Minuts més tard, un guàrdia de seguretat es va apropar a la nena de forma agressiva i la va acusar d’assetjar la cantant. La menor va posar-se a plorar mentre la seva mare la defensava. El que no sabia el guàrdia era que aquella nena era la filla de Jorginho, jugador de futbol de l’equip brasiler Flamengo.
Quan el migcampista va publicar una història a Instagram explicant els fets, l’afició del club més important de futbol al Brasil va començar a criticar massivament Chappell Roan. La cantant es va defensar en un vídeo explicant que aquell guàrdia de seguretat no formava part del seu equip i que ella no li va demanar que parlés amb la nena, ja que no es va sentir incòmoda en cap moment.
Malgrat la disculpa, les crítiques no han cessat i l’alcalde de Rio de Janeiro, Eduardo Cavaliere, ha assegurat que no deixarà que Chappell Roan actuï mai a la ciutat. Aquesta polèmica ha despertat molts debats sobre el masclisme i l’odi massiu que les aficions de futbol han fet arribar a una noia de 28 anys.






